fredag 24 april 2009

klart det kostar att va stabil.. NY Tripod!

ok, jag fick pengar i förrgår.. Jag passade på att köpa ett nytt stativ. Ett

Velbon Stativ Sherpa Pro CF-635 Kolfiber


Ett stativ med 3-sektions ben i Kolfiber som är 1/3 lättare än aluminium och har en överlägsen styrka jämfört med järn och aluminium. Stativ som är en uppföljare till CF-631 har nu försetts med dubbar på fötterna för att få ett säker fäste på ojämna och hala underlag.. Dubbarna har jag inte testat..

Jag fick köpa ett utställnings ex av ett fett-grymt kulledshuvud med snabbfattningsplatta på Expert avenyn.. Fick en 500 hundring i rabatt.. men då köpte jag ju ett stativ och paraplyfästen (*2) oxå.

Dom tjänar pengar på mej i den där lilla butiken. Jag köpten en gång min Nikon D200 där. Sen skickade jag dit pappa oxå. Han köpte en D40X eller nått sånt tror jag.. Väska och grejer till.. Jag borde fan ha provision ;)

Man kan köpa stativet på http://www.scandinavianphoto.se/product/item.aspx?iid=5580069 billigare än på avenyn men då måste man dit och dom har ju fan aldrig nått i lager dom små "just in time" töntarna.. Sen har dom aldrig öppet på helgerna heller! När jag bestämmer mej vill jag ha grejerna NU! Inte om två veckor... Jag borde skaffa mej ett tålamod.

Recensioner finns här: http://www.fotosidan.se/reviews/viewreviews.htm?ID=14807

Stativet är superstabilt men den där stenpåsen kan man kasta åt helvete.. Ge mej en bärrem eller nått istället. Keff!

// J

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar