torsdag 27 augusti 2009

Vad fotar man på ett tema med ordet "NYTT" som ända begränsning?

Iphone 3Gs såklart;)

Första dagen på ettåriga fotoutb på folkuniv idag. Kände mej lite vilsen men det kommer nog bli bra. 12 pers i klassen verkar lagom. 4 eller 5 killar sen resten tjejer. Två av tjejerna verkar kunna bli bra rätt snabbt av vad jag såg idag, dom fotar minimalistiskt såklart. Jag gillar det.

Jag låg ju lite efter och hade ingen bild till den fejkade "fotouställningen / vernissage" som dom hade planerat imorgon klockan 13. Drog ut på stan, tänkte reka lite men först dricka kaffe på Doppio.

Träffade Mette och sen kom Jeanette med sin NYA iphone. Perfa! Tänkte först någon motljusbild och testade men fick inte till det. Ljuset sög och klockan va kanske runt 1030. Fick hitta på annat.

Dessa bilder tog jag på temat NYTT.

Första bilden är på Martin. Har haft honom som föräläsare på Chalmers/ituniversietet tidigare. Rätt soft kille. Han hjälper företag med omvärldsanalyser och framtidsutsikter.

jag minns ett begrepp som han körde med 2002 "memories of the future". Det fastnade. Googla det om du vill veta mer ;)



Andra bilden är av jeannette h. Den är tagen igenom en fönsterruta och "framad" i O:et i Doppios logga som sitter uppklistrad på fönstret.


Anyway. Skall printa imorgon för det va sån kö idag. Drog och tränade istället. Sprang 5 km och gick 1 km i 12% uppför.

// J

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar